اگه تو رو داشته باشم
چند توصيه جهت داشتن زندگي شاد

7:19 بعد از ظهر


چند توصيه جهت داشتن زندگي شاد

تقريبا در زندگي ما هر روز با آدم هايي مواجه مي شويم که دائما از ازدواجشان شکايت مي کنند و به ندرت داستان هايي راجع به ازدواج هاي شاد مي شنويم.

دخترها و پسرهاي جوان اغلب کتاب هاي رمانتيک مي خوانند و يا فيلم هاي عاشقانه نگاه مي کنند و فکر مي کنند زندگي خيلي شيرين است اما هنگامي که وارد زندگي مي شوند، مي بينند زندگي با تصورات گذشته آنها بسيار متفاوت و يا حتي در بعضي موارد بسيار تلخ است. اما بايد بدانند که هنگام شروع زندگي قطعا با مشکلات و مسووليت هايي مواجه مي شوند که قبلا هرگز انتظارش را نداشته اند.


جوان ها فکر مي کنند ازدواج يک وظيفه است اما ازدواج يکي از مهمترين وقايع زندگي يک شخص است و اگر شما دوست داريد در زندگي زناشويي تان موفق باشيد، بايد با کمتر کردن نقاط تفاوت ميان خودتان به يک هماهنگي برسيد.

از قديم مي گويند ازدواج زماني موفق است که يک زن کور و يک مرد کر ازدواج کنند چون خانم کور نمي تواند نقاط ضعف شوهرش و خطاهاي او را ببيند و يک همسر کر نمي تواند غرغرهاي خانمش را بشنود.


اما اگر دوست داريد ارتباط زناشويي تان دقيقا موفق باشد، بايد هردوي شما براي آن تلاش کنيد و در اين راه تمام افکار و انرژي خود را براي ساختن زندگي تان بگذاريد تا حس اعتماد و پايداري وارد زندگي تان شود. براي داشتن يک زندگي زناشويي شاد مي توانيد به توصيه هاي زير عمل کنيد؛

بعضي وقت ها زوجيني که تازه با هم ازدواج کرده اند، آنقدر سرگرم يکديگر مي شوند که همه فعاليت ها، آدم ها و چيزهاي زيباي اطرافشان را فراموش مي کنند. البته در اوايل ازدواج اين امر بسيار بديهي است اما اگر دوست داريد که زندگي تان کسل کننده نشود، بايد مثل دوران قبل از ازدواج رابطه خود را با دوستانتان برقرار و با خانواده تان رفت و آمد کنيد.

اگر امکانش را داريد، سر کار برويد و يا در کلاس هاي مختلف آموزشي براي افزايش معلومات خود شرکت کنيد. فکر نکنيد که چون يک زوج هستيد ديگر بايد از همه چيز دست بکشيد، فراموش نکنيد زندگي شما اگر ارتباط خود را با دوستان قديمي تان حفظ کنيد، قطعا جالب تر خواهد شد.


همين ارتباط ها موجب مي شود وقتي که با شوهر خود سر سفره ناهار مي نشينيد، حرف هاي بيشتري براي گفتن داشته باشيد ؛ هر کسي قبل از ازدواج براي خودش دنيايي دارد که ممکن است کاملا با دنياي همسرش متفاوت باشد و يا همسرش با دنياي او بيگانه باشد. بهتر است براي جذاب تر کردن زندگي تان تمام گذشته هاي خود و آدم هايي را که با آنها در ارتباط بوده ايد، با يکديگر در ميان بگذاريد.


با همه دوستان و همکاران کاري خود در ارتباط بمانيد. شايد خانواده همسرتان شما را ناراحت کنند و يا حتي طوري رفتار کنند که دوست نداشته باشيد با آنها بيرون برويد اما همه اين مسائل را فراموش کنيد و با آغوش گرم پذيراي آنها باشيد. مهم نيست که شما در مورد آنها چگونه فکر مي کنيد اما به خاطر داشته باشيد که اگر آنها نبودند،


هيچ گاه شوهر شما هم به وجود نمي آمد، به صحبت هاي عجيب و غريب پدر شوهرتان درباره وضعيت آب و هوا گوش دهيد و حتي دست پخت مادر شوهرتان را اگر خيلي هم وحشتناک است، بخوريد. حتما تا حالا ديده ايد که بعضي از زن و شوهرها در زندگي زناشويي خود چقدر موفق و شاد هستند. تلاش کنيد براي هيجان بيشتر زندگي تان با آنها در ارتباط باشيد.


هر گاه با همسرتان جر و بحث مي کنيد، شروع به گريه نکنيد و يا در اتاق را پشت سرتان با صداي محکم نبنديد. اگر مي خواهيد برنده باشيد، خونسردي خودتان را حفظ کنيد و بدانيد که در محيط آرام، طرف مقابلتان بيشتر به حرف هاي شما گوش مي دهد. طبيعتا شما هم دوست داريد که همسرتان هميشه به نظرات شما گوش دهد، غير از اين است؟


حتي اگر هر دوي شما به تنهايي آدم هاي مستقل و موفقي بوديد فراموش نکنيد که بايد يکديگر را حمايت و خوشحال کنيد و به عنوان عاملي براي داشتن زندگي بهتر در کنار همسرتان تلاش کنيد. شايد احمقانه به نظر برسد اما خيلي از افراد بسيار راحت فراموش مي کنند که چه چيزي روز اول آنها را به يکديگر علاقه مند کرد.


هيچ گاه از رمانتيک بودن دست برنداريد. با همسر خود به تفريح، گردش و کوهنوردي برويد. هميشه از همسر خود متشکر باشيد. دوران جواني و مجردي خودتان را به ياد آوريد که چگونه زندگي مي کرديد و اگر هم اکنون در زندگي مشترکتان به جايي رسيده ايد، بدانيد آن را مديون همسرتان هستيد. به ياد آوريد که چطور او در زماني که بداخلاق و عصباني بوده ايد شما را تحمل کرده است. بدانيد که با وجود چنين همسري چقدر خوشبخت هستيد. بسياري از مشکلات در زندگي زناشويي به علت بي اعتمادي طرفين به يکديگر اتفاق مي افتد.

ازدواج يک نعمت است اما بسياري از مردم به خاطر نداشتن درک صحيح از يکديگر آن را به جهنم تبديل مي کنند. بايد تلاش کنيد که هيچ رازي را از يکديگر پنهان نگه نداريد تا در صورت برملا شدن موجب بروز شک در طرفتان نشود.


بدانيد که اين رازهاي پنهاني به همراه خود، شک ايجاد مي کند و به دنبال شک، حسادت و حسادت خشم را به همراه مي آورد و هنگامي که زوجين از دست يکديگر بسيار عصباني شدند، تصميم به جدايي و در بعضي از موارد خودکشي مي گيرند. شما زن و شوهرهاي جوان سعي کنيد شادي و غم را در کنار يکديگر تجربه کنيد.


به خاطر داشته باشيد در بعضي از مراحل زندگي بايد با موقعيت هاي بسيار غمناک و مصيبت بار روبه رو شويد و در اين شرايط وقتي کنار هم هستيد تحمل درد برايتان آسانتر مي شود.براي درک بهتر يکديگر راجع به مشکلاتتان با هم صحبت کنيد تا به يک درک متقابل برسيد. در نهايت بايد بدانيد که زن وشوهرها بايد اسباب راحتي و آرامش يکديگر را فراهم کنند تا احساس ناامني و نارضايتي از زندگيتان بيرون رود و زندگي پرمعنا و شادي داشته باشيد.


آبی تر از آنیم که بی رنگ بمیریم.... از شیشه نبودیم که با سنگ بمیریم.... تقصیر کسی نیست که اینگونه غریبیم.... شاید که خدا خواست که دلتنگ بمیریم... . از لطفی که داشتید بسیار متشکرم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:,به قلم: تنها

خداباهامه!!! جملات زیبا ارزو ..................................... سال نو مبارک ارزومند ارزوهایت ارزو ارزو ارزو ارزو ............................................... آرزو ..................................... کجایی؟ عشق .................... حرف دلت کسانی که پشت سرتان حرف می زنند بنگر که چگونه می افتی بعد از هر لبخندی خطاهایم ................ مطالب خواندنی و عاشقانه پس این چی؟؟!! لطفا بخونید! انسانیت زنده است هنوز ... جملات احساسی و ناب روزه جملات احساسی زیبا و جذاب ! (تصویری) چه کسی بهتر از تو ؟! راهِ آسمـان همیشه بـاز است ... جملات احساسی زیبا و جذاب ! (تصویری) جملات احساسی زیبا و جذاب ! (تصویری) جملات احساسی زیبا و جذاب ! (تصویری) جمله های پر معنی اشتباه جـمـلـه هـای غـمـگـیـن و دردنـاک رفتی... آخرت عشق ؟؟؟؟؟؟؟ جملات زيبا از زنده ياد حسين پناهي دل نوشته ........... راحت شدي ... عاشق قسمت مي ترسيدم زندگي حضورت دوست داشتني زیباترین جملات عاشقانه يك نفر فرمول عشق کشف شد!!!!!!!!!! به ادم ها نخند .......... دستان تو مکه... عادت اشک میریزه عاشقانه دلم برات تنگه